Letecká škola

Zajímá vás průkaz soukromého pilota, výcvik pilota sportovních letadel či výcvik pilota kluzáků, pak jste na správném místě.

Splňte si sen a naučte se létat

Aeroklub je společenstvím pilotů a právě pilotem se u nás snadno můžete stát. Stát se pilotem malého letadla není něco, co vás bude stát statisíce a na co musíte 5 let studovat vysokou školu. Jako první krok získáte licenci soukromého pilota. S touto licencí budete moci poletovat pro své vlastní potěšení, svezete své přátele a současně je tato licence základem pro další časovou a finanční investici  – pokud se rozhodnete dál pokračovat dráhou profesionálního pilota. 

U nás nejprve absolvujte teoretickou přípravu kombinovanou se samostudiem a pak zahájíte praktický výcvik. Na konci výcviku složíte teoretickou a praktickou zkoušku. 

Proč létat u nás a ne v letecké škole na velikém letišti, třeba v Brně?

Výhodou aeroklubu je komunita pilotů. V letecké škole přijdete na stanovený čas, odletíte a instruktor se už věnuje dalším žákům. V aeroklubu je na všechno víc času a přijdete víc do kontaktu s dalšími nadšenci – od kterých mimo jiné budete postupně nasávat zkušenosti. 

Letecké školy musí mít certifikaci, máte ji taky?

Pochopitelně, jsme výcvikové zařízení pod dozorem Úřadu pro civilní letectví, naše výcvikové osnovy pro teorii a praxi jsou standardizované a v souladu s předpisy EU.

Lze po výcviku u vás pokračovat dále směrem k pilotování Boeingu a Airbusu?

Ano, samozřejmě, některé typy výcviků umíme dokonce provést i u nás. 

Na jakých letadlech létáte?

Výcvik provádíme na letadlech Cessna C-172 a EV-97VLA. 

Bude můj průkaz platný pouze v ČR?

Ne, pilotní průkaz je mezinárodní a je uznávaný také v zahraničí – i když létání do zahraničí je poprvé trošku složitější než cesta autem.

Mohu po výcviku dál pokračovat v létání pro radost ve vašem aeroklubu?

Určitě! Právě jádro naší letecké komunity tvoří piloti, kteří létají v aeroklubu pro radost bez ohledu na jejich zaměstnání – i když pracují jako zaměstnanci v různých firmách nebo jako profesionální piloti.

Jaké jsou podmínky přijetí do výcviku a jak dlouho takový výcvik trvá?

Minimální věk pro pilota motorových letadel je 17 let, s větroni lze začínat dříve – již od 14 let. Výcvik obvykle trvá 1-2 roky, ale hodně záleží na vaší aktivitě, jde to stihnout za pár měsíců. Jak se stát členem aeroklubu a jaká je finanční náročnost výcviku je nejlepší probrat osobně – zavolejte na +420 727 909 510 a domluvte si schůzku.

Výcvik soukromého pilota – PPL (A)

Jedná se o základní letecký výcvik pro soukromé, ale i budoucí obchodní a dopravní piloty. Naučíte se základním leteckým dovednostem a získáte oprávnění létat na jednomotorových letounech (SEP) podle pravidel letu za viditelnosti země (VFR). S touto licencí je možné si dále rozšiřovat svoje kvalifikace pro létání v noci (NIGHT), vlekání (TOWING), na vícemotorových letadlech (MEP), lety podle přístrojů (IFR).

Podmínky pro výcvik:

  • Podání žádosti do Aeroklubu o přijetí (u mladších 18ti let je nutný písemný souhlas zákonného zástupce)

Absolvování teoretické přípravy s instruktorem z naší školy v těchto předmětech: 

  • Aerodynamika a mechanika letu, stavba a konstrukce letadel, motory, vrtule, přístroje
  • Letecký zákon, letecké předpisy, plánování a provedení letu, spojovací předpis
  • Lidská výkonnost a omezení
  • Letecká navigace, meteorologie, provozní postupy

Úspěšné složení teoretické zkoušky

  • která se provádí před praktickou pilotní zkouškou na Úřadě civilního letectví.

Praktický výcvik:

  • Létáme na Cessna C172, VLA EV 97
  • Osnova výcviku je zde

Před prvním samostatným letem:

Další informace:

  • K pilotní zkoušce je vyžadován nálet alespoň 45 hodin (tzv. blokového času, tedy včetně času řízení letadla na zemi), což je asi 35 hodin vlastního létání. Platíte jen za čas ve vzduchu, v ideálním případě 35 hodin.
  • Podrobnosti o nákladech na výcvik a další informace vám rádi sdělíme při osobním setkání.

Podrobnosti o nákladech na výcvik a další informace Vám rádi sdělíme při osobním setkání.

Výcvik pilota ultralehkých letadel

Výcvik je určen pro ty, kteří chtějí létat pouze pro své vlastní potěšení a s minimálními náklady. Ve výcviku se naučíte základní letecké dovednosti a získáte oprávnění létat až dvoumístná ultralehká letadla.

Podmínky pro výcvik:

  • Stát se členem (u mladších 18ti let je nutný písemný souhlas zákonného zástupce)

Absolvování teoretické přípravy s instruktorem z naší školy v těchto předmětech: 

  • Aerodynamika a mechanika letu, stavba a konstrukce letadel, motory, vrtule, přístroje

  • Letecký zákon, letecké předpisy, plánování a provedení letu, spojovací předpis

  • Lidská výkonnost a omezení

  • Letecká navigace, meteorologie, provozní postupy

Úspěšné složení teoretické zkoušky

  • která se provádí nejpozději před praktickou pilotní zkouškou.

Praktický výcvik:

  • Létáme na Bristell NG5 Classic
  • Osnova výcviku je zde

Před prvním samostatným letem:

Další informace:

  • K pilotní zkoušce je vyžadován nálet alespoň 20 hodin.

„Špatná zpráva je ta, že čas letí. Dobrá zpráva je ta, že vy jste pilot.“

Výcvik pilota kluzáků – SPL

Plachtění je nejkrásnější způsob létání, se kterým můžete začít již v 15 letech.  Není to ale o létání z bodu A do bodu B, je to životní styl, rekreace, zábava a také sport, který se budete učit celý život. Můžete se jen proletět rekreačně pár minut v okolí letiště, nebo se vydat na přelet dlouhý stovky km a vracet se domů po 8 hodinách se západem slunce.  I pilot kluzáku může svou kvalifikaci snadno rozšířit například o TMG (motorový kluzák) a pak třeba pokračovat výhodným přeškolením na UL, nebo výcvikem PPL(A). V obou případech vám budou již získané kvalifikace započteny.

Podmínky pro výcvik:

  • Stát se členem slováckého aeroklubu (u mladších 18ti let je nutný písemný souhlas zákonného zástupce)
  • Výcvik lze zahájit již v 15 letech

Absolvování teoretické výuky v následujících předmětech: 

  • Aerodynamika a mechanika letu, stavba a konstrukce letadel, přístroje

  • Letecký zákon, letecké předpisy, plánování a provedení letu, spojovací předpis

  • Lidská výkonnost a omezení

  • Letecká navigace, meteorologie, provozní postupy

Úspěšné složení teoretické zkoušky

  • U pověřeného inspektora Úřadu pro civilní letectví, zkouška je platná 12 měsíců a je možné ji absolvovat kdykoli během výcviku.

Praktický výcvik:

  • Základní výcvik létáme na L23 a L13 Blaník, TMG pak na L13se Vivat
  • U nás si můžete vybrat mezi univerzální, aerovlekovou, nebo kombinovanou osnovou a TMG.

Před prvním samostatným letem:

Další informace:

  • K pilotní zkoušce je vyžadováno dokončení osnovy s minimálním náletem 15 hodin.
  • Praktická pilotní zkouška s examinátorem.

Pokud by létání bylo lidskou řečí, plachtění by bylo její poezií…